Welcome
Welcome to <strong>Aktiivitassut</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Dog Turbo

Aktivointipalloista aina Dog Brickiin.

Moderators: Homelo, Perdita

Dog Turbo

Postby Perdita on Wed Feb 06, 2008 5:39 pm

Dog Turbo oli ensimmäinen peli minkä kissoille ostin. Kovasti kyselin muilta kissa- ja koiraihmisiltä, ovatko kokeilleet pelejä kissoilleen tai edes kuulleet sellaisesta. Vastaukseksi sain usein silmien pyörittelyä ja jotain höpinää, että ne on liian vaikeita kissoille. Ihmetystä aiheutin eläinkaupassakin kun hain peliä, kun kerroin, että peli tulee kissojen käyttöön. Kovasti siellä vannotettiin, että on tultava kertomaan miten kävi. Ja hyvinhän siinä kävi.

Tämä peli on tarpeen tullen helppo, mutta sen saa muunneltua todella vaikeaksikin. Siintä tykkäänkin tässä pelissä eniten. Minusta on tärkeää, että peliä saa vaikeutettua sitä mukaan kun kissa kehittyy, näin siintä on iloa pitkäksi aikaa.
Pian vuoden päivät peli on meillä ollut ja vielä en ole kaikkein vaikeammaksi peliä pistänyt, koska se ei ole ollut tarpeen. Toki Misseä varten hommaa on joutunut vaikeuttamaan jo useaan otteeseen.

Pelin idea on se, että urien päähän laitetaan herkkuja(ei kuitenkaan liian reunaan, muuten kissa saa ne tassulla ongittua), kissan tulee tassulla sitten siirtää palikka uran loppuun ja sitten herkut tulevat esiin.

Pelin opetin kissoille niin, että näytin kuinka laitoin namin uran päähän ja sitten laitoin palikan aika lähelle reunaa myös, annoin heti palkan kun kissa oli vähänkään kiinnostunut palikasta ja yleensä vähän kuin vahingossa tapahtui ensimmäinen palikan liikutus ja nami tuli urasta ulos. Sitten vain laitoin palikkaa kauemmas ja toistin samaa kaavaa. eli palkitsin jos kissa edes koski tassulla palikkaan.

Hommaa saa vaikeutettua laittamalla vaikkapa kaikki palikat keskelle tai kaikki yhteen uraan jonoon. Ja monella muullakin tavalla siirtelemällä palikoita ja laittamalla vaikka vain muutamaan uraan herkkuja.

Image

Image

Video Missestä, kun se pelaa Turboa ihan ensimmäisiä kertoja.
Perdita
Ylläpitäjä

Postby L-L on Wed Feb 06, 2008 6:25 pm

Minkä hintainen tämä on? Olen monta kertaa miettinyt, että tämä voisi olla Lululle ja Lealle sopiva. Varsinkin kun katsoin tuon Missen videon :wink:
L-L
Tassun alla

Postby Perdita on Wed Feb 06, 2008 6:49 pm

Jaa a tuo hinta vaihtelee aika paljon ostopaikasta riippuen. Halvimmalla saisi varmasti joltain ongelmakoirakouluttajalta suoraan, mitä selailin.
Mutta suurin piirtein 30-40€ välillä hinnat liikkuvat.
Perdita
Ylläpitäjä

Postby Elina_A on Sat Feb 09, 2008 8:25 pm

Mä haluaisin jonkin vastaavan pelin meidän Meerille!

Meeri on oikeesti kätevätassuinen kaveri. Se osaa avata pakasterasiapurkitkin tassu ja hammas yhteistyönä :D

Osaisitko antaa mitään linkkiä, mistä voisi kysellä (esim. niitä koirankouluttajia). Mahdollisimman halvallahan se olisi kiva saada! Sullahan oli myös joku toinen vastaava peli? Osaisitko arvioida niiden eroa?
Elina_A
Tassun alla

Postby Perdita on Sun Feb 10, 2008 10:12 am

^Tuolta löytyy omat osiot Dog Smartille ja Dog Brickille, missä olen juuri kertonut eroista ja hyvät ja huonot puolet.

Meillä turbo on kyllä mielestäni paras. Perustelen sillä, että sitä saa vaikeutettua todella paljon mikäli haluaa, mutta samalla sen saa tehtyä helpoksikin. Monipuolinen siis ja sitä voi pelata useampi kissa yhtä aikaa.
Kissathan oppivat parhaiten katsomalla mallia kaverista. :wink: Eli opettaa yhdelle tekniikan ja muut sitten mukaan oppimaan.

Googlella kannattaa etsiä Dog brick haualla niin löytyy muutama paikka mistä lelun voi ostaa aika edukkaasti, ainekin Tampereen ja Helsingin seudulta. :wink:
Perdita
Ylläpitäjä

Postby L-L on Sun Feb 10, 2008 1:19 pm

Kävin siskoni luona ja esittelin eräässä kaupassa tämän Turbon. Sisko innostui myös vallan mahdottomasti sillä hänen koiransa tarvitsee hoksotin puuhaa. Siksi olikin mainio reissu. Näin itse lelun ns. "luonnossa" ja siskokin ilmeisesti hankkii lelun koiralleen.

Itse ajattelin ostaa Turbon paikalliselta lemmikkikaupalta osittain ihan kannatuksenkin vuoksi. Ja sitten vain jännittämään ymmärtävätkö omat tytöt ideaa vai ei...
L-L
Tassun alla

Postby kat on Thu Apr 10, 2008 6:04 pm

Tilasin Dog Turbon juuri Zooplussalta, kun tilailin ruokiakin. Hinta oli n. 31 euroa, siinä oli joku tarjous päällä.

Jännää nähdä miten peli otetaan täällä vastaan...
<i>lunta Suomeen!</i>

Sissi BEN n 24
Siri RUS Saga BEN n 24 31
kat
Tassun alla

Postby Kainaloinen on Sat Apr 12, 2008 10:14 am

Kat, kerropas sitten miten bengali viihtyy Turbon kanssa. Vois jossain vaiheessa sijoittaa Dog Brickin lisäksi johonkin toiseenkin Ottossonin leluun.
Kainaloinen
Tassun alla

Postby kat on Mon Apr 21, 2008 7:12 am

Dog Turbomme tuli perjantain postissa, ja pikkuisen sitä ehdimme mökkiviikonlopun aikana kokeilemaankin. Vielä ei juju mennyt ihan jakeluun kummallekaan otukselle :lol: . Sissi onnistui kerran tekemään vahingossa homman oikein.

Sellainen huomio on esitettävä, että kovin pikkuiselle kissalla tuossa Turbossa on se ongelma, että tassu mahtuu sieltä raoista sisään, ja taitava kaapija saa herkun sillä keinoin. Tosin pientä älliähän sekin vaatii, joten en ole siitä liian huolissani. Tämä siis Siri-venäjänsinisellä. Bengalin tassu ei rakoon mahdu.

Lisää raporttia, kunhan päästään treenailemaan tänään ilman häiritseviä linnunlauluja ja muita kiinnostavia maalaistuoksuja :D
<i>lunta Suomeen!</i>

Sissi BEN n 24
kat
Tassun alla

Postby kat on Wed Apr 30, 2008 5:49 am

Uutta raporttia russin ja bengun Dog Turbo -seikkailuista. Sissi-bengali on ollut kovin kiinnostunut pelistä, mutta haastetta siinä on - mikä on tietysti tarkoituskin. Olen käyttänyt naksutinta pelin opettamisessa. Eilen Sissi tuntui tajuavan palikan merkityksen, mutta katsotaans kuinka kauan muistia kestää :lol:

Siri ei ole ollut kauhean kiinnostunut muusta kuin pelin sisällä olevista namuista :D .

Kaiken kaikkiaan olen kyllä tyytyväinen hankintaan, mutta kyllähän se opettaminen kärsivällisyyttä vaatii Orjaltakin.
<i>lunta Suomeen!</i>

Sissi BEN n 24
kat
Tassun alla

Postby Kainaloinen on Wed Apr 30, 2008 3:57 pm

Kat, kerropa tarkalleen miten naksuttelet kun opettelette peliä. :wink: Mullakin on tuo naksutin ostettuna, mutta kissaäidillä on riittänyt kiirettä. Nyt olis kuitenkin neljä päivää vapaata, joten vois kokeilla naksutteluakin ekaa kertaa.
Kainaloinen
Tassun alla

Postby kat on Thu May 01, 2008 9:16 am

^Enpä tiedä olenko paras kertomaan naksuttelusta :wink: mutta yritetään.

Olen ensin pyrkinyt ehdollistamaan kissat tuohon naksuttimen ääneen, eli tarjonnut namua ja naksauttanut aina samanaikaisesti.

Sitten kun kissa on tehnyt jotain sen suuntaista, mitä haluan sen tehdä - tässä tapauksessa koskenut Dog Turbon palikkaa - olen naksauttanut. Vähitellen sitten rimaa "nostetaan" eli haluttu asia pitää tehdä aina paremmin ennen kuin saa palkinnon eli naksautuksen (ja välillä namunkin).

Aiheesta on olemassa ihan suomenkielisiä opuksiakin, esim. M&M:stä olen ostanut Kissojen naksutinkoulu -opuksen.
<i>lunta Suomeen!</i>

Sissi BEN n 24
kat
Tassun alla

Postby Perdita on Thu May 01, 2008 7:17 pm

Minä olen kirjoittanutkin tuohon aloitukseen pienen osuuden miten ole pelin opettanut kissoille. :wink:
Perdita
Ylläpitäjä

Return to Aktivointilelut