Welcome
Welcome to <strong>Aktiivitassut</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Kiipeilypuu

Yleistä keskustelua kissan aktivoinnista

Moderators: Homelo, Perdita

Kiipeilypuu

Postby Perdita on Wed Feb 06, 2008 12:23 pm

Millaisia kiipeilypuita teiltä löytyy?

Meillä on pari vuotta vanha Alexandria puu, joka on ostetti M&M.
Image

Ja sitten pian seitsemän vuotta vanha puu, mikä ostettiin kierrätyskeskuksesta. Pari pientäkin yksitasoista puuta löytyy yläkerrasta.
Niin ja kiipeilyseinä sitten löytyy myös.

Catmaxista olen haaveillut tai sitten Deltasta. Mutta nyt ainekin nuo nykiset riittävät hyvin.
Kattoon asti ulottuva puu voisi kyllä olla meillä aika suuri hitti. Jos ei catmaxia lasketa niin onko muilla kenties muunlaisia kattoon asti ulottuvia kiipeilupuita, jos on niin millaisia?
Perdita
Ylläpitäjä

Postby L-L on Wed Feb 06, 2008 1:39 pm

Meillä on kaksi kiipeilypuuta ja yksi kynsien teroitustolppa.

Pienemmän kiipeilypuun sain lainaan Lulun emän omistajalta. Myöhemmin sain puun ihan omaksi sillä Lulun äiskä ei siitä tykännyt ;)

Isomman puun olen ostanut itse M&M:sta. Tässä kuvat. Aluksi kuva pienestä puusta, sitten isosta pari ja tolpasta.
Image Image ImageImage

Tytöt viihtyvät kiipeilypuissa mainiosti ja usein kuvatkin on juuri sieltä otettuja.
L-L
Tassun alla

Postby Homelo on Wed Feb 06, 2008 2:32 pm

Meillä on Eetulla yksi raapimistolppa ja yksi isompi kiipeilypuu. Tosin pikkuhiljaa alkaa suuri puu käytön seurauksena olla huterampi, eli ehkä lähiaikoina pitäisi ostaa uusi. Mitään julmetun isoa en halua, ja esim. Catmaxien tai Delttojen ulkonäöstä en tykkää yhtään, joten joku sellainen perinteisen näköinen keskikokoinen olisi ehkä hakusessa.

Ellokselta ostettu isompi puu käytössä:

Image
Homelo
Moderaattori

Postby Perdita on Wed Feb 06, 2008 5:04 pm

Catmaxissa minua eniten kyllä silmään pistää se, että kun köyttä ei ole koko matkalta. Deltta puu vaikka sitä kehutaan riiviö kestäväksi, eli pysyy pystyssä, vähän kyllä epäilisin olisiko se jengin rallien jälkeen enää pystyssä. Kangas Deltta puista kuluu kovasti kynsivillä kissoilla nopsaan, mutta äkkiähän uuden kankaan siihen niitaisisi..
Perdita
Ylläpitäjä

Postby Homelo on Wed Feb 06, 2008 5:11 pm

^Ihan samaa olen Catmaxin suhteen pohtinut. Ja lisäksi sitä, että kuitenkin loppujenlopuksi niitä tasoja on siinä tosi vähän (ellei osta niitä paljon ja silloin se hinta menee jo aika suolaiseksi), ja meillä Eetulle on tärkeintä että pääsee raapimaan paljon ja nukkumaan eri tasoilla. Siksi tuo Elloksen puu on ollut sille tosi kiva.

Deltoissa en tykkää ulkonäöstä (tykkään ns. perinteisistä eli tavallista narua ja tasoja) enkä maksa meille sopivasta puusta niin paljoa, jos matto on jo pian rikki ja joudun itse korjailemaan. :wink:

Olen katsonut eri nettikauppojen valikoimia, siellä on enemmän meille sopivia puita.
Homelo
Moderaattori

Postby Anni Pitkätassu on Thu Feb 07, 2008 2:59 pm

Meillä on yksi puu käytössä, toinen odottaa varastossa josko joskus muuttaa sinne kotiin josson parvekkeella lasit, sinne parvekkeelle sitten toinen puu. :)

Image

Tuo on siskolta saatu käytettynä. Vähän kursin kasaan tota koiran puremaa kulmaa ja nyt on ihan siisti. Ylimmässä tasossa ei kai ole kahta tukipylvästä oikeasti? Taitaa olla tuon putkilon paikka toisessa ruuvireiässä? Muistaakseen napattiin toinen tukipylväs siitä vanhemmasta ja pienemmästä puusta joka meni kellariin.
Haaveilen kyllä isommasta, tuo Perditan jengin teline on kiva tai sitten vaikka http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=173 tosin tosta puuttuu mökki.
Muakaan ei noi Catmaxit ja Deltat houkuta, ovat mun silmään vähän rumia.
Anni Pitkätassu
Tassun alla

Postby Vilma Vilttitossu on Sat Feb 09, 2008 2:58 pm

Minua kiinnostaisi vähän tuo Elloksen kiipeilypuu, katselinkin jo sitä tuolta nettisivuilta, mutta en vielä laittanut tilausta menemään. Homelo varmaan osaisi kertoa, kuinka tukeva tuo puu on ja onko hyvin kestänyt käyttöä, kuvissa näyttää minusta ainakin ihan hyvältä, käyttäjiksi meillä tulisi neljä kisua, joista Artturi-poika TODELLINEN vilpertti, puun siis pitäisi kestää vähän kovempaakin kuritusta :)
Vilma Vilttitossu
Tassun alla

Postby Homelo on Sat Feb 09, 2008 3:17 pm

^Ostin tuon puun pari-kolme vuotta sitten, ja tähän mennessä on ihan hyvin kestänyt. Nyt alkaa kuulua epäilyttävää raksunaa kun pari kissaa oikein vauhdikkaasti siihen hyppää, mutta pystyssä se vielä on. Kovasti kuulin, miten nuo pahvirunkoisina (nykyään taitaa olla jo puurunkoinen) kaatuisivat helposti, mutta ei ole kertaakaan kaatunut kovemmassakaan käsittelyssä. Syynä uskoisin olevan sen, että siinä on kolme tolppaa heti alakerrassa, eli on aika tukeva, lisäksi on meillä ollut tukevasti seinää vasten. Sen sijaan siskoni kissojen puu, n. 20 cm korkeampi (joka maksoi 179 e), on jo nyt rikki. :roll: Tosin siitä ajattelimme valittaa valmistajalle, koska puu tosiaan ostettiin kesäkuussa, ja hajosi marraskuussa.
Homelo
Moderaattori

Postby Vilma Vilttitossu on Sat Feb 09, 2008 3:31 pm

No sittenhän tuon puun voisi vaikka uskaltaa tilata, hyvin ainakin näyttää kuvan perusteella kestävän useammankin kissan painon kerralla :) . Kiitoksia vaan tiedoista!
Vilma Vilttitossu
Tassun alla

Postby Elina_A on Sat Feb 09, 2008 8:42 pm

Oon yrittänyt panostaa jumppatelineisiin, kun asutaan vaan kaksiossa. Catmaxi olisi haave, mutta enempää ei nyt juuri mahdu...

Image
Isoin Zaragoza-malli. En oikein voi kestävyyden kannalta suositella...

Image
Pienempi. Huom! Tätä mallia ja paria muuta saa Maxi Makasiini -kaupoista ja Puuilosta todella edullisesti (35-39e!)

Image
Sitten on ^raapimaputki sekä pari pienempää yksitasoista pölkkyä :)
Elina_A
Tassun alla

Postby smkv on Mon Mar 03, 2008 4:37 pm

Meillä on itse tehty kiipeilypuu ja se on ollut alusta asti suuri hitti! Tässä vanha kuva puusta vanhassa kämpässämme, kissatkin on kuvassa ihan vauvoja vielä :)

Image
CRX n 03
SPH n 03
smkv
Tassun alla

Postby Perdita on Fri Mar 07, 2008 3:03 pm

^Aivan ihana puu! Sangen tyytyväisiä taitavat olla käyttäjätkin. :D
Perdita
Ylläpitäjä

Postby smkv on Fri Mar 07, 2008 5:17 pm

^Kyllä, puu on ollut kovassa käytössä :D
CRX n 03
SPH n 03
smkv
Tassun alla

Postby Vilma Vilttitossu on Sat Mar 08, 2008 11:18 am

Tilasin siis Ellokselta samanlaisen kiipeilypuun kuin Homelon kissoilla, koekäytetty meillä nyt muutaman viikon ja hyväksi havaittu. Puu on minun mielestä tukeva, tolppien runko puuta, ja ennen kaikkea kissat tykkäsivät siitä heti alusta lähtien. Suosikkitasot ovat kaksi ylintä, Arttu tykkää myös väijyä piilosilla pesässä :) . Kynsien teroituskin on uuden puun tultua siirtynyt enempi kiipeilypuuhun, vaikka vieläkin etenkin Vilma käy kynsiään viilailemassa nojatuoliinkin silloin tällöin. Vanha, pienempi puu pääsi yläkerran ikkunan luo, mistä hyvä tähyillä vaikka lintujen menoja.
Vilma Vilttitossu
Tassun alla

Postby Catsa on Sat Mar 08, 2008 6:15 pm

Meillä on kaikki puut itsetehtyjä.
Uusin puu
Image
Image

Vanhempi puu
Image

Noiden lisäksi on tämmöisiä kaiken maailman kiipeilytasoja.. :roll:
Image
Catsa