Welcome
Welcome to <strong>Aktiivitassut</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Mitä lihoja annat kissallesi?

Moderators: Homelo, Perdita

Mitä lihoja annat kissallesi?

Postby Perdita on Mon Feb 04, 2008 3:37 pm

Meillä on reilut vuoden päivät syöty entistä monipuolisemmin lihoja, kun tajusin barffiauton käyvän tuossa lähettyvillä.

Pakastimesta löytyy tällä hetkellä:

Hevosen palalihaa ja jauhelihaa(kotimaista)
Kanan siipiä, kauloja ja selkiä
Kalkkunan palalihaa
Possun suikaleita ja jauhelihaa
Sydän mursketta
Lampaan luita
Tipu
Lohta
Seitä
Sekoitus keitettyjä järvikaloja

Kaupasta tulee ostettu illoin tällöin kieltä, sydäntä, jauhelihaa(kalkkunan lähinnä) ja palalihoja.
Muuten melkeinpä muut lihat tulee tilattua Vauhti-Raksulta.
Perdita
Ylläpitäjä

Postby L-L on Mon Feb 04, 2008 7:02 pm

Perusruokana on nykyään kalkkunaa ja naudan lihaa. Pienissä määrin opetellaan broilerin syömistä, joskaan vielä se ei oikein maistu.

Lihaksista possun kuutioitu sydän on kummankin herkkua.

Meillä ei maistu lainkaan jauhelihat joten ruoat ovat joko suikaloituja tai kuutioita.

...Ja kerrohan Perdita vielä millainen juttu tuo barffi-auto oikein on? Kuulostaa vallan mielenkiintoiselta.
L-L
Tassun alla

Postby Perdita on Mon Feb 04, 2008 7:43 pm

No Vauhti-raksuhan kuljettaa pitkin poikin Etelä-Suomea lihoja. Itse kutsun tuota juur barffi-autoksi. Laittaa vaan tilauksen menemään ja noutopaikan niin sitten käy vain hakemassa, itse maksan ne noutaessani.
Täällä päin kun on hankalaa löytää esim. sydäntä kissoille.
Laitoinpa vielä heille viestiä, että voisivatko toimittaa tuohon vieläkin lähemmäs tilaukset ja sehän onnistuu mainiosti, heti ottivat paikan käyttöön ja muutkin ovat sen bonganneet.

Meilläkään ei broileri oikein maistu, mutta siivet, kaulat ja selät kyllä sitten. Mutta kalkkuna vie palalihoissa ylivoimaisen voiton. Harmi vain, että nyt ei kalkkunan palalihaa ole pystynyt tilamaan lisää..
Perdita
Ylläpitäjä

Postby Homelo on Mon Feb 04, 2008 8:19 pm

Itse pyrin siihen, että pakkasessa on aina seuraavia:

Broilerin suikaleita
Sian sydäntä
Possunsuikaleita
Kalkkuna-/kanajauhelihaa

Täältä etenkin keskustan kaupoista löytää kyllä sydäntäkin ja harvinaisempia lihoja aina helposti, mutta kalkkunaa olen kaivannut juurikin palalihana. Sitä ei tunnu mistään saavan, kun ei viitsi älyttömän kalliita fileerullia tms. ruveta ostamaan ja kissalle pilkkomaan. Niinpä olen kalkkunaa usein antanut jauhelihan muodossa. Naudan-/Possunjauheliha ei meillä maistu ollenkaan, eikä nauta missään muussakaan muodossa. Kanaa ostan yleensä laiskana suoraan fileesuikaleina, mutta jos jaksan ja viitsin, ostan koipia joista sitten nyljen ja pilkon itse lihat talteen. Tulee paljon edullisemmaksi näin.

Nykyään annan melkein aina aamupalaksi jotain lihaa, ja illalla sitten teollista ruokaa. Eetu tykkää tosi paljon lihoista, isoja sydänpaljoa tykkää narskutella oikein ajan kanssa. :wink:
Homelo
Moderaattori

Postby kollo on Tue Feb 05, 2008 4:48 am

Kollo saa naudan, possun ja broilerin suikaleita sekä nyttemmin myös paloja, jotka ensin herättivät kissassa hämmennystä. Hetken paloja nuoleskeltuaan se huomasi, että näitäkin voi pureskella.

Eläinkaupasta olen ostanut kuivattuja kalkkunanfileitä hampaiden hyväksi.

Ostin muutamaan otteeseen pakastelihaa, mutta Kollo ei suostunut maistamaan :roll: .
kollo
Tassun alla

Postby Elina_A on Mon Feb 11, 2008 9:22 am

Meillä ei kanankaulat kelvannu :x Harmi! Siipiä olisi kiva kokeilla jos saisi pari testikappaletta.

Meillä lihoja menee:
- naudan/kalkkunan/broilerin jauheliha
- kanan-, possun-, naudansuikaleet
- sian keittoliha joskus (herkku!)
- lampaan palapaisti

Vauhtiraksusta tilasin nyt heppaa ja kanansiipiä jauhettuna... saa nähdä kuinka käy, syövätkö vaiko eivät :)
Kissatrio: LKN, OSH a(s) 24, OSH d 24
Elina_A
Tassun alla

Postby Perdita on Mon Feb 11, 2008 5:15 pm

^Meilläkään eivät kaulat suurta suosiota saaneet. Kanan selät ovat kelvanneet kaikista parhaiten. :wink:
Perdita
Ylläpitäjä

Postby Homelo on Mon Feb 11, 2008 5:29 pm

Meilläkään ei muuten kanankaulat ole ollut mikään hittituote, mitä nyt pojat kerran ovat yhteistuumin yön pimeinä tunteina pistäneet niitä hakkelukseksi. Paljon enemmän tykkäävät kalkkunalevyistä, niistä tulevat kaikki ihan villeiksi. Pojat vaan ovat tosi laiskoja pureskelemaan, aina pitäisi laittaa pieniksi muruiksi. Yleensä jos yöksi jättää jotain, niin kuitenkin on mystisesti aamulla kadonnut ja murusia vaan jäljellä. :wink:
Homelo
Moderaattori

Postby kat on Mon Feb 11, 2008 6:51 pm

Meillä suositaan kaupan pakastealtaasta löytyviä herkkuja kuten strutsia (naminami!), poroa ja saksanhirveä. Naudan- ja kalkkunanlihasuikaleetkin uppoaa.

Meillä kyllä syödään raksuja ja märkäruokaakin, joten liha ei ole se ainoa eines meillä.
<i>lunta Suomeen!</i>

Sissi BEN n 24
Siri RUS Saga BEN n 24 31
kat
Tassun alla

Postby kollo on Mon Feb 11, 2008 7:41 pm

Kollo rouskuttelee kanankauloja mielellään. Pitkästä aikaa löysin niitä eläintarvikeliikkeestä. :)
kollo
Tassun alla

Postby Elina_A on Thu Feb 14, 2008 6:11 pm

Uskaltaako raakoja lihoja jättää yön yli varmana? :shock: Mua on aina pelottanut se pilaantumispuoli... eikai ne vissiin sitten mene pahaksi. Vois kokeilla (tosin kanankaulat ovat nyt jkylässä jo siskon koiran syötävinä..)
Kissatrio: LKN, OSH a(s) 24, OSH d 24
Elina_A
Tassun alla

Postby Perdita on Thu Feb 14, 2008 6:22 pm

Minä olen illalla laittanut yleensä reilumman annoksen lihoja. Yleensä ne parissa tunnissa menee. Siivet ja selät maistuvat yöllä paremmin kiin päivällä, tiedä sitten mistä johtuu.
Itse luotan siihen, että kissa ei kyllä pilantuneisiin lihoihin koske, joten olen huoletta jättänyt ne yöksi, tosin eivät ne kauaa lautasella keiku. Viimeistään yöllä neljän maissa kaikki on syöty.
Perdita
Ylläpitäjä

Postby Zepa on Fri Feb 15, 2008 1:31 pm

Meillä ei mikään katoa niin nopsaan kuin nautasuikaleet ja possun sydän. Muita on kokeiltu - possunsuikaleita, broiskusuikaletta au naturel... nihkeästi uppoaa. Jauheliha ei mene ollenkaan. Kalat nou nou. Kanankauloja Harmaa järsii joskus, mutta ei kauhee into siinäkään. Sitten on jotain lihatikkuja, myydään foliokääreessä muistaakseni - kertakokeilu riitti siinäkin, ei kiinnosta tarpeeksi.
Zepa
Tassun alla

Postby Vulpes on Fri Feb 15, 2008 3:19 pm

Pakastimessa on lähes aina broileria, possun sydäntä, kalkkunaa, naudan ja possun pala/suikalelihaa ja possun munuaista. Silloin tällöin ostan sitten jauhelihaa (naudan tai broitsun/kalkkunan), maksaa (joka on varsinkin Wallun herkkua) ja muita satunnaisia lihoja mitä sattuu löytymään.

Wallu saa lihaa aina silloin tällöin, mutta pääasiassa syö virtsavaivaisten ruokaa. Kisu saa lihaa lähes päivittäin (joskus viikonloppuisin saattaa jäädä väliin, kun unohdan ottaa sulaamaan).
Vulpes
Tassun alla

Postby Perdita on Fri Feb 15, 2008 8:14 pm

Nyt upposi ensimmäistä kertaa hevosen palaliha kunnolla. Kerran aikaisemmin olen sitä tarjonnut reilu vuosi sitten ja ei kelvannut. Nyt taustalta kuului rouskutusta vain.

Jauhelihan mystiseen ongelmaan perehdyin kerran. Ja miksi ei kelpaa suojakaasuun pakasttu liha, no ensinnäkin kaasu ja sitten Saarioinen on ainoa joka ei käytä pakastelihaa jauhlihojensa valmistuksessa, kaikki muut käyttävät. Tiskiltä olen kerran ostanut tuoretta jauhelihaa ja se upposi kuin kuumille kiville. :wink:
Perdita
Ylläpitäjä

Next

Return to Ruokinta